czwartek, 4 maja 2017

LBA #1 i #2

Dziś zamiast miniaturki... będzie LBA... to jest pierwsze i drugie LBA na tym blogu!!! Bardzo dziękuję Viks i Love Hunger Games za nominowanie mnie :D
Wiem, że byłam nominowana lata świetlne temu, ale... brak czasu, brak czasu i jeszcze raz brak czasu.

Oto pytania i odpowiedzi:


1. Czy istnieje książka/film, która zmieniła Twoje życie lub pogląd na określony temat?

Tak naprawdę... każda książka, którą czytam w jakiś sposób mnie kształtuje. Pomaga mi zrozumieć kilka spraw lub ukształtować mój pogląd na dany temat. Żadna książka jednak nie zmieniła mnie kompletnie. Mam swoje zdanie na wiele tematów i nic i nikt nigdy nie zmieni moich poglądów. Książki są jedynie kierunkowskazem, który wskazuje mi nad czym jeszcze powinnam się zastanowić.
  
2. Który książkowy/filmowy świat uważasz za najlepiej wykreowany?

Hmmm... szczerze powiedziawszy pierwszą książką o jakiej pomyślałam jest seria o Harrym Potterze. Myślę, że to dlatego, iż świat Harry'ego jest chyba najbardziej rozwinięty... sami rozumiecie... Pottermore i internetowa Tiara Przydziału, tyle ciekawostek ujawnionych w wywiadach... tyle lat minęło od wydania tych książek, a akcja w świecie Harry'ego nadal trwa... to jest niesamowite i myślę, że można uznać to za najbardziej rozwinięty świat. Jednak... po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, że to nie świat z Harry'ego jest najlepiej wykreowany, a świat, który stworzył Geroge R. R. Martin we wspaniałej serii Pieśń Lodu i Ognia. Po pierwsze... niezwykle trudne jest stworzenie fantastycznego świata od podstaw... zasad jakie tam panują, istot, które tam żyją... naprawdę to okropnie trudne, a jeśli już się uda to trzeba umieścić tam bohaterów, a to... również nie należy do najłatwiejszych zadań, bo trzeba zadbać o to, żeby bohaterowie byli jak najbardziej realni, czyli aby byli w odcieniach szarości, a nie jak to jest w wielu utworach, gdzie bohaterowie są albo dobrzy, albo źli... bo przecież ludzie nie są albo całkowicie źli albo całkowicie dobrzy... są po prostu szarzy i dokładnie tacy bohaterowie są w Pieśni Lodu i Ognia. 
Znaczy nie zrozumcie mnie źle... kocham Harry'ego i naprawdę podziwiam J. K. Rowling, bo stworzenie zasad panujących w świecie magii musiało być ogromnie trudne, ale uważam, że świat wykreowany przez George'a R. R. Martina jest jednak wykreowany nieco lepiej...

3. Posiadasz ulubionego pisarza? Jak tak, to kogo i dlaczego?

Tak i jest nim George R. R. Martin. Dlaczego? Dlatego, że jest to GENIALNY pisarz, który ma wielką wyobraźnię, a jego książki są naprawdę fantastyczne. Poza tym uważam również, że jest niezwykle ciekawą osobą, a jego słowa bardzo często zachęcają nas do myślenia, co jest niezwykle ważne.
Poza George'm R. R. Martinem moją ulubioną autorką jest J. K. Rowling, nie tylko dlatego, że stworzyła jedną z moich ukochanych serii, ale także przez to, że jest ogromnie inspirującą osobą, bo pomimo wielu trudności ona nigdy się nie poddała, co więcej teraz pomaga wielu ludziom.

4. Co sądzisz o ekranizacjach książek? Są jakieś, które uważasz za idealnie odwzorowane lub jakieś, które całkowicie odbiegają od papierowych wersji?

Lubię oglądać ekranizacje, ale ciężko się o nich wypowiedzieć ogólnie... niektóre są na poziomie niemal równym książce, inne potrafią nawet być lepsze od papierowego pierwowzoru, inne za to mogą tak zniszczyć historię, że człowiek patrząc na książkę czuje obrzydzenie do tego co śmie się nazywać jej ekranizacją. Są filmy, które są odwzorowaniem książki niemal w 100% ale są też takie, które tak bardzo odbiegają od historii ukazanej w książce, że nazywanie ich ekranizacją powieści jest wręcz nie na miejscu. Wiele książkowych ekranizacji bardzo mi się spodobało i oglądałam je nie raz, a do innych nie zamierzam powracać. Mimo wszystko... bardzo cieszę się, gdy powstają ekranizacje różnych powieści, gdyż dzięki temu niektóre niedocenione historie mogą zaistnieć, bo bądźmy szczerzy... wiele książek zaistniało tylko dlatego, że powstały filmy na ich podstawie...  

5. Jakie jest Twoje największe marzenie? 

Mam ogromnie duuuużo marzeń. Bardzo zależy mi na przykład na spotkaniu swoich idoli, dostaniu się na wymarzone studia, na wydaniu własnej książki (nad którą pracuję)... to tylko takie marzenia na teraz... w sensie, że takie, które może udać mi się spełnić w jakieś trzy lata :D No z książką jeszcze może będzie trzeba trochę poczekać XD 

6. Jest jakaś książka/film, którą przeczytałaś z czyjegoś polecenia i zupełnie nie przypadła ci go gustu?

Tak, są takie książki i filmy :D 

7. Jaka jest Twoja ulubiona para fikcyjna, którą najbardziej shippujesz?

Stydia (Teen Wolf) i Tristan i Cecile (Trylogia Klątwa) no i w sumie Connor i Risa (Podzieleni)

8. Ulubiony cytat i dlaczego?

"Wanting to be someone else is a waste of the person you are" słowa Kurta Cobaina, bo są niezwykle prawdziwe i dzięki nim można zrozumieć jak ważne jest bycie sobą.

9. Ulubiony czarny charakter?

Myślę, że nie będzie to zaskoczeniem jeśli powiem: Snow. Czemu? Jest on potwornie przebiegły, sprytny i inteligentny.

10. Co musi mieć w sobie książka/film, aby stać się Twoją ulubioną?

Musi być dobrze napisana, przedstawiać interesującą historię i mieć bohaterów z krwi i kości, którzy naprawdę mogliby istnieć, wiecie... z wadami i zaletami

11. Jakie posiadasz hobby oprócz czytania i pisania? 
Rysuję :) 

A teraz pytania od Love Hunger Games

1. Wolisz koty czy psy?

Psy i koty... kocham te zwierzaki i nie potrafię wybrać... jednak... jestem posiadaczką trzech czworonożnych przyjaciół i każde z nich jest psem... myślę, więc, że w ostateczności wybrałabym psy :D

2. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Z racji tego, że jest to mój kolejny blog to napiszę co skłoniło mnie do założenia akurat tego jednego, konkretnego bloga.
Odpowiedź nie będzie zbyt długa, ale... 
Zaraz po przeczytaniu Harry'ego Pottera naszła mnie ochota na napisanie jakiejś miniaturki, która będzie związana z tą serią. Napisałam pierwszą część Listów i stwierdziłam, że nadaje się do opublikowania. Wówczas pojawiło się pytanie "Gdzie to opublikuję?" Stwierdziłam, że założę nowego bloga właśnie z miniaturkami :D

3. W jakim województwie mieszkasz?
Mazowieckie :D 

4. Skąd pomysł na bloga?

To opisałam już trochę wyżej... po prostu miałam pomysł na jedną miniaturkę, ale... po jakimś czasie stwierdziłam, że pisanie miniaturek jest ciekawym zajęciem i postanowiłam napisać ich więcej :)

5. Odkryłaś  u siebie talent do pisania czy może go szlifowałaś?

W sumie to... nawet nie wiem czy mam jakiś talent. Talent to predyspozycja do czegoś, dzięki talentowi łatwiej nam nauczyć się pisać, ale... wcale nie jest do tego potrzebny. Można przecież nauczyć się pisać, gdy nie ma się do tego talentu, ale jest się po prostu upartym i zdeterminowanym.  

6. Ulubiona potrawa?

Kocham... krewetki XD

7. Ulubiona książka?

Hmmm... mam kilka ulubionych serii. Oczywiście Harry Potter, Igrzyska Śmierci, Trylogia Klątwy, Podzieleni, Dotyk Julii. Z pojedynczych książek to Love, Rosie i Był sobie pies :D

8.Co robisz w wolnym czasie oprócz pisania?

Myślę, że warto zaznaczyć, że tak na dobrą sprawę pojęcie "czas wolny" jest mi kompletnie obce od początku września i... już prawie zapomniałam jak to jest mieć czas wolny. Jednak, gdy go mam baaaaaaaardzo dużo rysuję i czytam :D

9. Byłaś kiedyś za granicą?

Tak, niejednokrotnie wyjeżdżałam tam na jakieś wycieczki i raz na wakacje. Są to jednak państwa, sąsiadujące z Polską. Na dalszej wycieczce niestety jeszcze nigdy nie byłam.

10. Matematyka czy Angielski?

Ciężko mi wybrać, bo uwielbiam obydwa te przedmioty. Jednak chyba angielski lubię trochę bardziej :D

11. Ulubiona księgarnia/ biblioteka?
Empik... nawet nie wiem czemu. Po prostu lubię Empik XD



Dobrnęliśmy już do końca pytań i odpowiedzi. Ja na razie nie nominuję nikogo, bo wiele blogów, które czytam już były nominowane.
_________________________________________________________________________________


Moi drodzy, czytelnicy (mam nadzieję, że nadal czytacie tego bloga)... na początku powiem, że ogromnie przepraszam za tak potwornie długą przerwę. Obiecuję, że się poprawię i już wkrótce wstawię nową miniaturkę :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz